Kendi Hikayem :)

Onlarca farklı burs veren vakıf, dernek ve kurumların iletişim detaylarını, KYK tarafından sağlanan kredi, burs ve yurt imkanlarını elimden geldiğince sizlerle paylaşmaya çalışıyorum yaklaşık 2 yıldır. Ve bu bloga giren arkadaşların durumunu da çok iyi biliyorum haliyle.

2005 yılında ek kontenjandan yerleştiğim önlisans programı süresince tıpkı sizler gibi bu sorunlarla yüzyüze geldim. Okulun ilk yılında ne bir yerden burs alabildim ne de yardım. Ek kontenjadan gelmemin büyük sıkıntısını o dönem gördüm. Ayrıca yurt konusunda da başıma gelmeyen kalmadı. Tam 3 gün boyunca kalacak hiçbir yerim yoktu. Yurtlar kontenjan doluluğunu bahane ederek kayıt yaptırmamı engellediler. En sonunda azmin sonu zaferdir deyip hergün kapılarını aşındırdım, benden bıkmış olacaklar ki " yaz bi dilekçe de seni kayıt edelim " deyi verdiler :) bu şekilde kalacak yer sorununu çözmüş oldum. Fakat tahmin edersiniz ki 6 kişilik odalarda, bilmediğiniz bir şehirde farklı kültürlerden insanlarla hele hele ki bir de ek kontenjansanız kaynaşmak, oraya adapte olmak hiç de kolay olmadı. Ek kontenjan öğrencisi olduğum için o yıl aynı zamanda burs ve öğrenim kredisi başvurularını da kaçırdım. İlk yılım bir hayli sıkıntı ve zorluklarla geçti. Çömezliğin bir nebze olsun geçiştirildiği 2. yılda ise artık oranın kaba tabirle kurdu olmuş birisiydim. O yıl burs ve öğrenim kredisine de başvuru yaptım ve şans yüzüme gülerek burs almamı sağladı. Ama yıllar sonra keşke bana burs çıkmasaydı diyeceğimi hiç düşünemezdim. Nedenini birazdan anlatacağım :)

2 Yılda bitmesi gerekn önlisans programı malesef tembelliğinde etkisiyle 3 yılda bitti. 3 yılın sonunda girdiğim DGS ( Dikey Geçiş Sınavı)'yi kazanarak bölümle alakalı bir lisans programına geçiş yaptım ve asıl sıkıntı bu dönemden sonra başladı. Okula kayıtımı yaptırmamın ardından yurt problemin bir hayli baş ağrısına neden oldu. Çünkü dikey geçişliydim ve önlisansı aralıksız bitiremediğim için yani 1 yıl uzattığım için yurda kayıtta hiçbir önceliğim yoktu, yedek olarak bile ! Yaklaşık 1 ay boyunca yurtta misafir öğrenci olarak kaldım dönemin parasıyla günlük 5 lira ve hiçbir yemek vs haklardan yararlanamayarak. Sonrasında ise 2 kafadar bulup bir eve yerleştim. İntibak yılının bitmesinin ardından ise ikinci şoku bu sefer kredi ve burs konusunda yaşadım. Çünkü okulu aralıksız bitiremememin sonucu olarak burs ve kredi alamayacağımı öğrendim. Daha önce burs almamış olsaydım veya önlisans programımını aralıksız bitirmiş olsaydım bursumun devam edeceğini, ancak bu şekilde asla bu haklardan yararlanamayacağım söylendi bunu da sineye çektik. Sonrası mı ? okul da bitti, bu hikayelerde... ;)

Yorumlar