2012 DGS Sonuçları ( 2012 Dikey Geçiş Sınavı Sonuçları )

2012 DGS Sonuçları ( 2012 Dikey Geçiş Sınavı Sonuçları ) 2012 DGS Sonuçları ne zaman açıklanacak ? 2012 DGS yakın bir zamanda açıklanacak. Geçmiş yılları baz alırsak 2012 DGS sonuçlarının Ağustos Ayının 2 haftasında açıklanması bekleniyor. Dikey Geçiş Sınavı önlisanstan lisans programlarına geçmek isteyen öğrenciler için çok güzel bir fırsat. Bende bir DGS'li olduğum için bu konuya ayrı bir önem vermek istiyorum.

2088 yılında hiç beklemediğim bir şekilde DGS'yi kazanmıştım. Şöyle ki sınava girene kadar bir tane bile DGS sorusu çözmemiştim fakat okudğum kitapların yararını özellikle Türkçe sorularında gördüm. Birçok kişi süreyi yetiştirememişken bütün soruları yapmıştım.

DGS bakıldığı zaman pek zor bir sınav değil, özellikle son dönemlerde yapılan değişikliklerle daha da kolaylaştırıldı. En basit örneği üniversitelerde DGS'lilere açılan kontenjan sayısı. Eskiden bölüm başı sadece 3 - 4 kişilik kontenjan açılıyodu şimdi ise bu sayı çok daha fazla.

Eskiden uygulanan bir diğer saçmalık ise tercihlerin sınavdan önce yapılıyor olması. Gerçekten bunu neden yapıyolardı halen anlamıyorum. Okul tercihlerini yaparken kendime güvenmememden dolayı alakasız yerleri tercih etmiştim. Fakat sonuçlar açıklanınca ve puanımı görünce İstanbul'u yazsaydım yerleşebilceğimi gördüm. Neyse ki artık bu uygulama kullanılmıyor.

Bir diğer değişiklik ise öğrenim süresi konusunda oldu. Yanlışım varsa düzeltin, bildiğim kadarıyla artık DGS 'yi kazanan öğrenciler 4yıllık bir öğretim hayatı görecekler. Bu uygulama bana biraz yersiz geldi. DGS'nin bir anlamı kalmış olmuyor ki. Kişi çalışıp LYS'den de o bölüme yerleşebilir. Kaldı ki okuduğu 2 yılı görmezden gelmek de yanlış .

DGS ile yerleşen öğrencilerin genellikle en büyük sorunu burslardan kaynaklanıyor. Şöyleki eğer önlisans döneminde burs alıyorsanız, bu bursun DGS ile yerleştiğiniz yerdede devam etsin istiyorsanız, ara vermeden yerleşmeniz şart. Diğer türlü burs ve öğrenim kredisi haklarından yararlanamıyorsunuz.

Fakat Önlisans döneminde burs veya kredi almamışsanız bu haklara başvuru yapabiliyorsunuz. DGS'lilerin durumu genellikle okullarda kafa karıştırır. Şöyle ki bazı derslerden muaf, bazı derslerden ise muaf olmayacaksınız. Bu tür durumlarda farklı sınıflarda derslerin gün içinde aynı saate gelme ihtimali oluyor. Bu nedenle de bazı karışıklıklar ortaya çıkıyor fakat hocalar genellikle anlayış gösterip, problem çıakrtmıyorlar.

Dediğim gibi sonuçların Ağustosun ikinci haftasından önce açıklanmasını bekliyoruz. Sınava giren bütün arkadaşlara bol şanslar umarız ki herkes düşündüğü, yerleşmek için emek harcadığı bölüme kavuşur. İyi günler ...

Yorumlar